Zorg bij een noodsituatie
In sommige gevallen is er onmiddellijke zorg noodzakelijk. Hulp en ondersteuning wanneer de cliënt dit per direct nodig heeft. Zorg bij een noodsituatie is mogelijk wanneer de cliënt een aansluiting heeft op een personenalarm. Bij een noodsituatie krijgt de familie als eerste een noodoproep. Indien hier niet op gereageerd wordt, gaat de melding door naar Lobie Care en komen de medewerkers van Lobie Care in actie, mits zij op een snelle én veilige manier uw woning kunnen betreden. Lobie Care maakt hierbij gebruik van een kopie van uw huissleutel die veilig opgeborgen zit in een SKG/PKVW-goedgekeurde sleutelkastje waar alleen de medewerkers van Lobie Care bij kunnen.
Kosten zorg bij een noodsituatie
Indien u zorg bij een noodsituatie wenst, is het noodzakelijk om aangesloten te zijn op de alarmcentrale. Voordat u gebruik kunt maken van een personenalarm moet een en ander aangesloten worden. Voor de installatie en het onderhoud wordt een eenmalige bijdrage gevraagd. Tevens betaalt u maandelijks abonnementskosten. Zowel de eenmalige als de maandelijkse kosten worden berekend door de alarmcentrale en hoeven niet voldaan te worden aan Lobie Care.
Afhankelijk van uw persoonlijke situatie kunt u in aanmerking komen voor vergoeding van de maandelijkse kosten voor de alarmcentrale. Meer informatie kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar. De zorg van Lobie Care wordt pas betaald als er ook daadwerkelijk zorg aan u verleend is en Lobie Care bij u is geweest. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het feit of u wel of geen indicatie voor zorg bij een noodsituatie heeft.
Meer informatie & aanmelden
Wilt u meer informatie ontvangen over zorg bij een noodsituatie of wilt u een huisbezoek aanvragen? U kunt contact met ons opnemen via 030 262 44 14 of info@lobiecare.nl.