Kwaliteit en toezicht
Bij Lobie Care vinden wij de kwaliteit en het toezicht van onze zorg heel belangrijk. Wij werken dan ook continu en systematisch aan de verbetering van de kwaliteit van de zorg die wij aanbieden.
Goede zorg en ondersteuning van ons naar de cliënt staat op de eerste plaats en komt tot stand door goed overleg en begrip tussen de medewerker van Lobie Care en de cliënt met zijn familie, mantelzorger en sociale netwerk. Alle afspraken die gemaakt worden, worden vastgelegd in het persoonlijke zorgleefplan van de cliënt. En dit plan wordt periodiek geëvalueerd en zo nodig bijgesteld.
Naast de persoonlijke zorg voor de cliënt, heeft Lobie Care ook de algemene kwaliteit van de zorg hoog in het vaandel. Zo werkt Lobie Care volgens de Wkkgz wetgeving. Het doel van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) is goede zorg en openheid over en leren van eventuele fouten en andere incidenten in de zorg. Tevens is een zorgvuldige omgang met klachten over de zorgverlening belangrijk. De belangrijkste verplichtingen om aan deze wetgeving te voldoen zijn:
- Systeem voor veilig melden van incidenten
- Controleren van functioneren zorgverlener voor indiensttreding
- Meldplicht bij Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
- Extra informatieplicht
- Klachtenfunctionaris beschikbaar voor cliënten
- Aangesloten bij erkende geschilleninstantie (Lobie Care is aangesloten bij de Geschillencommissie Klachtenportaal Zorg)
- Schriftelijke overeenkomsten met zorgverleners
Lobie Care beschikt over een WTZi-toelating. Dat wil zeggen dat wij aan diverse wettelijke eisen voldoen om zorg aan te bieden die onder de Zvw of Wlz valt.
Lobie Care werkt alleen met gescreende medewerkers en vindt de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) leidend in de sollicitatieprocedure. Daarnaast werkt Lobie Care alleen samen met geschoolde medewerkers en bieden wij hen de ruimte om zichzelf verder te ontwikkelen door middel van opleidingen en bijscholing.